Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nizami Ganjavi is one of the foremost figures in Persian poetry, living in Azerbaijan in the second half of the twelfth century. One of the oldest Western poets in Persian literature, he is acclaimed for his five masnavis which are assembled to form the Khamsa (Quintet). His reputation is that of a difficult and refined poet, who introduced into his verse vocabulary, expressions and allusions to the then-known sciences. This study considers all his verses containing allusions to trees and their fruit. The scientific contents of these allusions are then checked with the help of Arabic and Persian medieval scientific treatises, ranging from the ninth to the seventeenth century. As a result, this study not only proposes a better understanding of nature imagery in the work of a seminal Persian poet, but provides a useful insight into the breadth and depth of the education of medieval poets and their readers.