Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This collection of articles, written by European, American and British scholars, clarifies problems of style and chronology in the music Schubert composed during the last decade of his life. Althought O. E. Deutsch's documentary biography and memoirs set new milestones in Schubert research, they left some problems of chronology unanswered. Some of the essays in this volume examine or re-examine these problems, using different methods. Robert Winter, in the longest essay, proposes numerous re-datings of works composed between 1822 and 1828 which result from a careful examination of types of paper and watermarks. Other contributors point out the limitations of applying stylistic criteria as the basis for the dating of individual works. The articles touch on all areas of Schubert's output, with the emphasis on his songs, theatre music, and orchestral and chamber works. Althought this book will be of primary interest to musicologists, and others interested in Schubert, the essays concerned with song and the theatre will also attract a wider readership.