Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

School Inclusion in Lebanon

Integrating Research on Students with Giftedness and Learning Disabilities Into Practice

Anies Al-Hroub, Nidal Jouni
Hardcover | Engels
€ 137,45
+ 274 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book addresses the impact of inclusion on the performance of students with and without special needs in Lebanese schools. It examines the performance of regular students to the performance of students with learning disabilities (LD) and gifted students as perceived by them to identify the population that is best served by inclusion. The book investigates three domains affecting student performance in inclusive settings: management and organization. Teaching and learning, and student support and school ethos. In addition, it compares the ways in which these domains affect student performance for each population.

In addition, the book presents a detailed description of the inclusive practices that affect student performance and the indicators that contribute most positively to fostering the performance of regular students, gifted students, and students with LD. Finally, it describes the inclusion model applied and proved empirically to affect the positive performance of all student groups as a response to the increasing call for inclusive schooling in Lebanon.

Key areas of coverage include:

  • Inclusive education, social justice, and equity in Lebanese schools.
  • Student perceptions of inclusion in Lebanon.
  • Inclusion of gifted learners and students with learning disabilities.
  • Comparison of student performance among different populations in inclusive settings.
  • Domains affecting student performance in inclusive settings.
  • Proposed model of student inclusion in Lebanese schools.

School Inclusion in Lebanon is an essential resource for researchers, professionals and policymakers, and graduate students in such interrelated fields as school psychology, inclusive education / educational psychology, and social work.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
258
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783031347788
Verschijningsdatum:
16/11/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
562 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 274 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.