Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Most readers, including professional literary academics, spend little time wondering about the state of the texts they are using. Yet the nature and status of texts, and the method of their editing, have profound effects on the ways they can be read. Scholarly Editing in the Computer Age introduces the basic vocabulary of textual criticism, demonstrates how literary criticism suffers from ignorance of textual processes, and offers practical advice on the preparation, presentation, and uses of scholarly editions. Over the last decade, a major shift in the goals of scholarly editing has occurred, and the field has moved to acknowledge multiple texts and process as the editorial goal. Developments in electronic text presentation have released editors from the limitations and presuppositions about text imposed by the nature of printed books. And developments in literary criticism, including "new historicism," intertextuality, and contextualism, have put demands on editors to produce editions adequate for the new questions being asked of texts. This third edition of Scholarly Editing in the Computer Age has been thoroughly revised and updated to address current debates and controversies in the field. The volume is divided into three parts. Part 1, Theory, explores eight crucial concepts that affect the planning and execution of scholarly editions. Part 2, Practice, focuses on how the different views of editorial concerns influence selections of copy-text (or base text), how they influence an editor's emendation policy, and how they affect the arrangement and scope of textual apparatus. Part 3, Practicalities, explores the practical problems facing all scholarly editors, regardless of the theories they follow, and outlines ways in which computer technology has changed production processes and presentation options for scholarly editions. In earlier editions, Scholarly Editing in the Computer Age has been repeatedly praised for the clarity with which it presents the range of editorial problems and the varieties of approaches to their solution. This new edition will prove an essential resource for students of scholarly editing and for anyone interested in the close relationship between textual criticism and literary criticism. Peter L. Shillingsburg is Professor of English, University of North Texas