Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Schoenberg and Redemption presents a new way of understanding Schoenberg's step into atonality in 1908. Reconsidering his threshold and early atonal works, as well as his theoretical writings and a range of previously unexplored archival documents, Julie Brown argues that Schoenberg's revolutionary step was in part a response to Wagner's negative charges concerning the Jewish influence on German music. In 1898, and especially 1908, Schoenberg's Jewish identity came into confrontation with his commitment to Wagnerian modernism to provide an impetus to his radical innovations. While acknowledging the broader turn-of-the-century Viennese context, Brown draws special attention to continuities between Schoenberg's work and that of Viennese moral philosopher Otto Weininger, himself an ideological Wagnerian. She also considers the afterlife of the composer's ideological position when, in the late 1920s and early 1930s, the concept of redeeming German culture of its Jewish elements took a very different turn.