Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La relation de l'Absolu et de l'histoire a pu être qualifiée à bon droit de problème schellingien par excellence. Schelling a, très tôt, conçu la philosophie comme une confrontation avec l'Absolu, rouvrant l'espace insulaire dans lequel Kant l'avait circonscrite, à une liberté océanique, au libre océan de l'Absolu, que réverbèrent, à leur façon, le poème de la Nature et le miracle de l'art. Mais ce que les premiers écrits de Schelling ne laissaient pas entièrement prévoir, c'est l'inscription, en cet Absolu, d'une historicités s'insinuant entre l'Absolu et le fini. Avant cette histoire de l'Absolu que se voudront les âges du monde, dans un horizon temporel, le concept d'absoluité dérivée, élaboré par les Recherches de 1809, aura transité de la liberté absolue à cette liberté humaine, qui a pour ancrage et répondant un Dieu vivant. C'est à cette dernière philosophie, tout entière posthume, qu'il sera réservé d'orchestrer, du procès exotérique de la Mythologie à l'histoire intérique de la Révélation, dont la philosophie culmine en une christologie, le thème d'une histoire supérieure, voire suprahistorique, qui fait dépendre de la volonté libre de la créature le destin de toute l'œuvre divine.