Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: Known for its production of architecture and objects, the Bauhaus movement also expressed much of its creativity through theater. Albert Flocon entered the Bauhaus movement at the end of the 1920s, and documented the experimental theatrical production through these thirty illustrations. French description: "L'histoire du Bauhaus nous apprend pour l'essentiel que l'architecture et les objets utilitaires aussi bien qu'artistiques que celle-ci contient, etaient au centre des preoccupations de cette "usine a idees". Mais il semble qu'autour du "Bau" ne s'investissait que la moitie du potentiel inventif de cette communaute pas comme les autres. L'autre moitie se depensait en fetes, dont le point culminant fut le theatre, et dans la mise en commun d'idees, de travaux et de loisirs []. J'etais, comme Fabrice del Dongo, au milieu de la bataille, et, comme lui, j'ai compris seulement beaucoup plus tard que c'en etait une. " Etudiant au Bauhaus de Dessau a la fin des annees 1920, le jeune Albert Mentzel (il y entre a dix-huit ans), qui prendra plus tard le nom de Flocon, est l'acteur et le temoin privilegie des experimentations theatrales des grands maitres de l'ecole. Ce sont trois annees (1927-1930) d'intrigues a la tete du mouvement, de fetes, mais surtout de reflexions scenographiques en vue de creer un theatre nouveau - tout particulierement celles d'Oskar Schlemmer (1888-1943) - qu'Albert Flocon s'attache a faire revivre dans ces trente brefs tableaux au style alerte, agrementes de reproductions de linogravures.