Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is about the relationship of the American writer to his land and language - to the 'scene' and the 'sign', to the natural landscape and the inscriptions imposed upon it by men. Among the questions considered in the first section of the book are how does American Romantic writing differ from European; what are the peculiar problems faced by the American artist, and what roles does he adopt to tackle them; what kind of writing results when authors as different as Henry Adams and Mark Twain lament the vanishing of an earlier America, or when Adams and Henry James review their complex relationship to their homeland, or when W. D. Howells and Stephen Crane seek to define their themes in a specifically American setting. The second section of the book examines similar concerns in a number of contemporary writers, notably Thomas Pynchon, John Barth, Donald Barthelme, John DeLillo, and William Gass.