Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From Waiting for Godot to such later novels as Ill Seen, Ill Said, the work of Samuel Beckett is filled with Biblical references. Samuel Beckett and the Bible re-appraises the relationships between Beckett's work and the Bible, exploring both as objects of history, matter and memory. Iain Bailey ranges across the Beckett oeuvre to examine how the Bible has come to be regarded as a book of unique significance in his work, offering innovative readings of intertextuality and influence in both published and archival writings. Beckett's Bibles, the book demonstrates, are thoroughly material, as significant for their involvement in histories of education, the family, common knowledge and canon-formation as for what they have to say about God, hope and salvation. The book explores Beckett's uneasy forms of memory, materiality, language and history to assess how far and in what ways the Bible matters in his work, and why Beckett's voice 'harps, but no worse than Holy Writ.'