Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Same Time, Same Station

Creating American Television, 1948-1961

James L Baughman
Hardcover | Engels
€ 66,45
+ 132 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Outstanding Academic Title for 2007, Choice Magazine

Ever wonder how American television came to be the much-derided, advertising-heavy home to reality programming, formulaic situation comedies, hapless men, and buxom, scantily clad women? Could it have been something different, focusing instead on culture, theater, and performing arts?

In Same Time, Same Station, historian James L. Baughman takes readers behind the scenes of early broadcasting, examining corporate machinations that determined the future of television. Split into two camps--those who thought TV could meet and possibly raise the expectations of wealthier, better-educated post-war consumers and those who believed success meant mimicking the products of movie houses and radio--decision makers fought a battle of ideas that peaked in the 1950s, just as TV became a central facet of daily life for most Americans.

Baughman's engagingly written account of the brief but contentious debate shows how the inner workings and outward actions of the major networks, advertisers, producers, writers, and entertainers ultimately made TV the primary forum for entertainment and information. The tale of television's founding years reveals a series of decisions that favored commercial success over cultural aspiration.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
460
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780801879333
Verschijningsdatum:
1/03/2007
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
163 mm x 230 mm
Gewicht:
766 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 132 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.