Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Medieval lives of female saints have attracted wide attention in recent years. Some scholars have argued that such texts reveal a distinctive form of female sanctity which only female hagiographers managed to properly articulate, and important writings have been attributed to female authors on that assumption. In this revisionist work, John Kitchen tests such claims through a close examination of several texts--lives of both male and female saints, by authors of both sexes--from sixth century France. He argues that sometimes the "authentic voice" of the female writer or saint sounds emphatically male. This study gives examples of how both male and female authors sometimes depicted holy women talking, acting, or even dressing like their male counterparts. Ultimately, the author aims to cast doubt on the assumption that male authors were ignorant of or hostile toward certain--specifically female--concerns. By the same token, Kitchen's work raises serious methodological problems with the gender approach to the hagiographic literature of the early Middle Ages.