Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce livre sur Sade s'efforce de comprendre le rapport du stéréotype au roman. Ce dernier considéré comme lieu de subversion de la doxa. La doxa (opinion) est comprise ici en tant que réservoir ou, encore mieux, dépotoir de recyclage idéologique d'où certains discours de pouvoir tirent leur légitimité. Le roman sadien tâche de fonder le mal en raison. Cela veut dire aussi et surtout introduire le hasard dans la logique essentiellement de désir du système de la nature tel qu'élaboré par Sade. Dans cette perspective, le discours du mal sadien se découvre avant tout stratégique. Il s'agit en quelque sorte pour Sade de subvertir le discours rousseauiste, de la placer face à ses contradictions tout en faisant de lui le lieu d'une décharge proprement excrémentielle.