Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the genre of Russian tragifarce (an extreme form of tragicomedy) that emerged as a phenomenon in nineteenth- and twentieth-century Russian theater and drama, yet still remains an essentially uninvestigated literary and theatrical form in Western dramatic criticism. It traces the development of tragifarce in Russian theater, focusing on dramatic works written by Gogol, Sukhovo-Kobylin, Chekhov, Erdman, Bulgakov, and others, as well as theatrical productions staged by Vakhtangov and Meyerhold. This study emphasizes the dualistic character of this genre that embodies the ambivalent spirit of Russian culture and politics.