Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Exploring how discourse is figured in the texts of key European Romantic authors such as Wackenroder, Coleridge, Byron, and Hugo, this volume offers nuanced readings of the under-explored syntactic, semantic, and ideological structures of Romantic works. Rather than proposing a new theoretical position on the issue of what constitutes Romantic discourse studies, the editors have commissioned essays that seek to capture aspects of this discursive field, building on previous scholarship to offer fresh ways of seeing how Romantic discourse matrices work. The volume is organized into three sections: Language and Romantic Discourse Systems; Women Writers and Romantic Constructions of Power; and Varieties of Revisionist Discourse in Romanticism. Each section features individual essays providing critical re-readings of nine Romantic texts and four Romantic topoi. Whether writing on Charlotte Smith's The Old Manor House or Anne Brontë's Agnes Grey, on rescue operas or criminal drama, the contributors, who include Marjean Purinton, Kari Lokke, Rodney Farnsworth, and Jeffrey Cass, expand our understanding of Romantic modes of argumentation.