Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der Religionsphilosoph Romano Guardini trat seine Stelle an der Universität in Berlin im Krisenjahr 1923 an. Widerständen zum Trotz gelang es ihm, 16 Jahre lang auf neue, lebendige, oft politisch gewagte Weise über »das Katholische« zu sprechen. Thomas Brose und Hans Maier befragen die Persönlichkeit und das Werk Guardinis im Blick auf die ungebrochen ausstrahlende Inspiration für die spirituelle Substanz auch der säkularen Gesellschaft und für den Dialog zwischen dieser Gesellschaft und der Religion. Sie zeigen ihn als jemanden, der nicht nur ein Lehrer für »die drinnen« war: weil er stets »die draußen vor der Kirchentür« im Blick hatte; weil er mehr durch Interpretationen als durch Lehrsätze sprach; und weil er die Freiheit seiner Leserinnen und Hörer auf eine Weise achtete, die Respekt selbst vor antireligiösen Gefühlen einschloss.