Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A postwar Serbian poet captures the spirit of the classical in his newly translated book of poems.
Ivan V. Lalic is one of the most important Serbian poets of the postwar generation. In Roll Call of Mirrors the translator Charles Simic, a native Yugoslavian, captures these poems in Lalic's own idiom, He retains their spare beauty, from the lyrical intensity of the early poems - by a poet destined to burn - to his later love of sonnets, to his most recent =, more meditative work on what geometry dreams, and on the art of the poet (standing before the mirror, fearless/ Of the returning image).
Although Lalic is part of a generation of Yugoslavian poets considered modernist, the spirit of his poetry is classical, calling up Roman triumphal arches, Orpheus descending into Hades, Lazarus rising from the tomb, and Byzantine warriors with their breastplates of bronze. Byzantium is, for Lalic, both the historical city, spiritual and also the mythical home from which we all have been exiled. According to Simic, in Lalic's poetry the historical and the mythical are in dialogue. Like the icon or the fresco, his poems begin with metaphors that, through meditation, reflect and give meaning to identity.