Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De tous les attentats contre la vie de Louis-Philippe d'Orléans, celui de Giuseppe Fieschi, perpétré le 28 juillet 1835 sur le Boulevard du Temple, a été non seulement le plus meurtrier mais aussi le plus retentissant. Pourtant bien connu des historiens, cet événement atroce n'a jamais fait l'objet d'une étude approfondie prenant en compte ses répercutions visuelles. L'ambition du présent livre est de réduire le politique à son essence scopique, de questionner la part de l'oeil de l'histoire en décrivant les stratégies subtiles par lesquelles la légitimité du roi-citoyen s'est faite autorité. Envisagé comme un diptyque, l'ouvrage unit indéfectiblement le roi et son envers régicide, reliant politiquement une tête de poire à une tête coupée. Au-delà, il ne s'agit pas seulement de saisir la métamorphose du monarque en une cible mouvante, il importe surtout de comprendre de quelle façon le souffle de la Machine infernale de Fieschi est absorbé par le pullulement visuel d'un siècle aliéné par ses propres images.