Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Rockstar Games and American History

Promotional Materials and the Construction of Authenticity

Esther Wright
Paperback | Engels | Video Games and the Humanities | nr. 10
€ 19,95
+ 39 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

For two decades, Rockstar Games have been making games that interrogate and represent the idea of America, past and present. Commercially successful, fan-beloved, and a frequent source of media attention, Rockstar's franchises are positioned as not only game-changing, ground-breaking interventions in the games industry, but also as critical, cultural histories on America and its excesses.

But what does Rockstar's version of American history look like, and how is it communicated through critically acclaimed titles like Red Dead Redemption (2010) and L.A. Noire (2011)? By combining analysis of Rockstar's games and a range of official communications and promotional materials, this book offers critical discussion of Rockstar as a company, their video games, and ultimately, their attempts at creating new narratives about U.S. history and culture. It explores the ways in which Rockstar's brand identity and their titles coalesce to create a new kind of video game history, how promotional materials work to claim the "authenticity" of these products, and assert the authority of game developers to perform the role of historian.

By working at the intersection of historical game studies, U.S. history, and film and media studies, this book explores what happens when contemporary demands for historical authenticity are brought to bear on the way we envisage the past - and whose past it is deemed to be. Ultimately, this book implores those who research historical video games to consider the oft-forgotten sources at the margins of these games as importance spaces where historical meaning is made and negotiated.

Watch our book talk with the author Esther Wright here: https: //youtu.be/AaC_9XsX-CQ

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
278
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 10

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783111521428
Verschijningsdatum:
17/06/2024
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
435 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 39 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.