Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Il y a chez le sculpteur Robert Couturier une justesse du geste, une retenue qui, peut-être, lui viennent de ses origines. Né en 1905, dans une famille de meuniers de l’Angoumois, sa jeunesse est marquée par une passion pour le dessin. En 1920, il entre à l’école Estienne dans un atelier de lithographie qu’il quitte deux ans plus tard. Sa rencontre avec Aristide Maillol en 1928 est décisive dans sa décision de devenir sculpteur. En 1937, il se fait remarquer à l’Exposition internationale des arts et techniques avec Le Jardinier sur l’esplanade du Trocadéro et ses fantastiques mannequins du pavillon de l’Élégance. Mais c’est avec le monument à Étienne Dolet en 1949 que Couturier se libère de la forme classique pour s’imposer comme l’un des représentants de la nouvelle sculpture figurative. Son goût de la concision le mène très vite vers une forme calligraphique, qui garde intacte son pouvoir de suggestion. Nommé en 1946 à l’École nationale supérieure des arts décoratifs de Paris, il y enseignera jusqu’en 1962, avant de rejoindre l’École nationale supérieure des beaux-arts.