Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book provides in-depth insights into the construction of the first road to reach riparian communities and the main access point to a national park in the Amazonian rain forest. It is based on an ethnographic investigation in Peru's Manu Province in the Amazon, which explored diverse local attitudes towards the construction of a road in the overlapping buffer zone of two protected areas: the Manu National Park and the Amarakaeri Communal Reserve. The book reveals the applicability of Harvey and Knox's concept of 'enchantments of infrastructure' in the case of first roads, but also makes accessible wider debates in political ecology such as territoriality and frontier development. The promise of first roads sparks feelings of aspiration and anticipation of the advent of development through speedy travel, economic connectivity and political integration. Yet these developments seldom take shape as expected. The author explores the perspectives, social dynamicsand political maneuvers that influence first road building processes in the Amazon, which have applicability to experiences and strategies of road development elsewhere.