Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How do Santería practitioners in Cuba create and maintain religious communities amidst tensions, disagreements, and competition among them, and in the absence of centralized institutional authority? What serves as the "glue" that holds practitioners of different backgrounds together in the creation of a moral community? Examining the religious lives of santeros in Santiago de Cuba, Wirtz argues that these communities hold together not because members agree on their interpretations of rituals but because they often disagree.Religious life is marked by a series of "telling moments"--not only the moments themselves but their narrated representations as they are retold and mined for religious meanings. Long after they occur, spiritually elevated experiences circulate in narratives that may express skepticism or awe and hold the promise of more such experiences. The author finds that these episodes resonate in gossip and other forms of public commentary about the experiences of their fellow Santería practitioners.Drawing on ethnographic research about Santería beliefs and practices, Wirtz observes that practitioners are constantly engaged in reflection about what they and other practitioners are doing, how the orichas (deities) have responded, and what the consequences of their actions were or will be. By focusing their reflective attention on particular events, santeros re-create, moment to moment, what their religion is. Wirtz also argues that Santería cannot be considered in isolation from the complex religious landscape of contemporary Cuba, in which African-based traditions are viewed with a mix of fascination, folkloric pride, and suspicion. [Interactions among the conflicting discourses about these religions--as sacred practices, folklore, or dangerous superstitions, for example--have played a central role in constituting them as social entities.] This book will interest scholars of religion, the African diaspora, the Caribbean, and Latin America, as well as linguistic and cultural anthropologists.