Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Discussions of both semiotics and ritual have undergone a fundamental reorientation over the past several decades. Traditionally, both were east in a cognitivist vocabulary in which what is known is regarded as primitive and what is done is treated as behavior scripted by knowledge. When treated in this way, semiotics reduces to studies of the encoding and decoding of messages and ritual studies to articulations of the mythic content imbedded in ritual practices. The inadequacy of a cognitivist vocabulary for these purposes has recently been argued by researchers who mounted historical studies of both sign systems and ritual practices. These studies flesh out an alternative, non-cognitivist vocabulary. According to this approach primacy is to be accorded to process over structure, to practice over knowledge, to ritual over ideology. A non-cognitive approach has not only invigorated both ritual studies and semiotics, but has also uncovered mutual dependencies that have previously escaped attention. In many respects, sign systems alternatively emerge ritual practices and in turn transform ritual practices in fundamental ways. The essays in this volume explore some of the key aspects in which rituals and sign systems form, interact, reinforce, transform and interpret one another, especially in the context of legal institutions.