Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
To mark the centenary of Richard Trevithick (1771-1833) H. W Dickinson and Arthur Titley published a fascinating book on the engineer and his work. They succeed in producing a work which appeals to the scientist, the historian and the general reader, without feeling obliged to over-simplify the technical details. Today best remembered for his early railway locomotive, Trevithick worked on a wide range of projects, including mines, mills, dredging machinery, a tunnel under the Thames, military engineering, and prospecting in South America. The book and other centenary activities helped to restore Trevithick's rather neglected reputation as a pioneering engineer of the Industrial Revolution, although his difficult personality and financial failures caused him to be overshadowed by his contemporaries such as Robert Stephenson and James Watt. The book places his achievements in their historical context, and contains many illustrations of his inventions.