Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This full-length study of Salome is the first in English since Lawrence Gilman's introductory guide of 1907. The handbook presents an informative collection of historical, critical and analytical studies of one of Strauss's most familiar operas. Classic essays by Mario Praz and Richard Ellmann cover the literary background. How Strauss adopted Wilde's play for his libretto is discussed by Roland Tenschert in a fascinating essay which has been updated by Derrick Puffett. In three central analytical chapters, Derrick Puffett considers Salome in relation to Wagnerian music drama, Tethys Carpenter examines its tonal and dramatic structure, and Craig Ayrey analyses the final monologue. The last part of the book moves from analysis to criticism, with a review by John Williamson of the opera's critical reception and an interpretative essay by Robin Holloway. The book also contains a synopsis, bibliography, and discography; Strauss's little-known scenario for the 'Dance of the Seven Veils' is reprinted as an appendix.