Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The English Civil War and its aftermath was a time of human devastation, political uncertainty and religious instability. Amid the turmoil of those times, however, the Church of England also saw intense liturgical inventiveness. The Directory for Public Worship, Jeremy Taylor's Communion Office, and Richard Baxter's Reformed Liturgy, are all examples of resourceful liturgies born out of the ashes of the English Civil War. The Church of England had not witnessed such liturgical innovation since Thomas Cranmer, and would not see such creativity again until the end of the twentieth century - at least in terms of liturgical texts. In Richard Baxter's Reformation of the Liturgy, Glen J. Segger examines the theology and ecclesiology of Baxter's liturgical opus. While never approved for public use, the Reformed Liturgy remains an important and creative liturgy representative of those who fought for their Puritan convictions, but lost.