Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Rhetorical Landscapes in America

Variations on a Theme from Kenneth Burke

Gregory Clark
€ 51,45
+ 102 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A panoramic explanation of "civic tourism" and the shaping of a national identity

At the same time a reading of Kenneth Burke and of tourist landscapes in America, Gregory Clark's new study explores the rhetorical power connected with American tourism. Looking specifically at a time when citizens of the United States first took to rail and then highway to become sightseers in their own country, Clark traces the rhetorical function of a wide-ranging set of tourist experiences. He explores how the symbolic experiences Americans share as tourists have helped residents of a vast and diverse nation adopt a national identity. In doing so he suggests that the rhetorical power of a national culture is wielded not only by public discourse but also by public experiences.

Clark examines places in the American landscape that have facilitated such experiences, including New York City, Shaker villages, Yellowstone National Park, the Lincoln Highway, San Francisco's 1915 Panama-Pacific International Exposition, and the Grand Canyon. He examines the rhetorical power of these sites to transform private individuals into public citizens, and he evaluates a national culture that teaches Americans to experience certain places as potent symbols of national community.

Invoking Burke's concept of "identification" to explain such rhetorical encounters, Clark considers Burke's lifelong study of symbols--linguistic and otherwise--and their place in the construction and transformation of individual identity. Clark turns to Burke's work to expand our awareness of the rhetorical resources that lead individuals within a community to adopt a collective identity, and he considers the implications of nineteenth- and twentieth-century tourism for both visual rhetoric and the rhetoric of display.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
181
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781570035395
Verschijningsdatum:
31/05/2004
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 237 mm
Gewicht:
467 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 102 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.