Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
George L. Parsenios explores the legal character of the Gospel of John in the light of classical literature, especially Greek drama. Johannine interpreters have explored with increasing interest both the legal quality and the dramatic quality of the Fourth Gospel, but often do not connect these two ways of reading John. Some interpreters even assume that the one approach excludes the other, and that John is either legal or dramatic, but not both. Legal rhetoric and tragic drama, however, were joined throughout antiquity in a complex pattern of mutual influence. To connect John to drama, therefore, is to connect John to legal rhetoric, and doing so helps to see even more clearly the pervasiveness of the legal motif in the Gospel of John. Tracing the legal character of seeking in Sophocles' Oedipus Rex, for example, sheds new light on the legal character of seeking in the Fourth Gospel, especially in the enigmatic comment of Jesus at John 8:50. New insights are also offered regarding the evidentiary character of the signs of Jesus, based on comparison with Aristotle's comments about signs and rhetorical evidence in both the Poetics and Rhetoric, as well as by comparison with plays by Aeschylus, Sophocles and Euripides. To call the signs of Jesus evidence, however, does not remove them from the dialectical tension inherent in Johannine theology. If the signs are evidence, they are evidence in a world in which the basis of forming judgments has been problematized by the appearance of the Word in the flesh.