Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rewriting the Thirties questions the myth of the 'anti-modernist' decade. Conversely, the editors argue it is a symptomatic, transitional phase between modern and post-modern writing and politics, at a time of cultural and technological change.The text reconsiders some of the leading writers of the period in the light of recent theoretical developments, through essays on the ambivalent assimilation of Modernist influences, among proletarian and canonical novelists including James Barke and George Orwell, and among poets including Auden, MacNeice, Swingler and Bunting, and in the work of feminist writers Vera Brittain and Winifred Holtby. In this substantial remapping, the complexity and scope of literary-critical debate at the time is discussed in relation to theatrical innovation, audience attitudes to the mass medium of modernity - cinema - the poetics of suburbia, consumerism and national ideology, as well as the discursive strategies of British and American documentarism.