Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Revisiting the Foundations of Organizational Distrust systematically discuss the theoretical perspectives on the relationship between distrust and trust, highlights the potential research opportunities and challenges pertinent to distrust studies, and draws implications of distrust research for strategic management. The literature on distrust has grown substantially since the beginning of the 1960s. One initial observation is that the extant research uses many different definitions and perspectives on distrust, and this diversity exacerbates the fragmentation of the literature. The variety of perspectives on distrust only re-emphasizes the necessity of gaining a better understanding of how distrust links to and distinguishes itself from trust before exploring the prospect and challenges of distrust research, particularly for scholars in strategic management. More specifically, it is crucial to draw attention to the novel insights that distrust studies may bring about for strategic management and organizational theory scholars. The analysis is organized into six parts: (1) discussing extant research on distrust in organizational settings; (2) examining various theoretical perspectives on the relationship between trust and distrust; (3) illustrating the extant empirical evidence of the relationship between trust and distrust; (4) considering the potential role of distrust in relationship repair; (5) pointing out specific research avenues in strategy areas; and (6) highlighting empirical challenges of studying distrust in organizational settings. Based on an examination of existing research on distrust in organizational settings in the first section, the authors extend the discussion to various theoretical perspectives and empirical evidence of the relationship between trust and distrust in the following sections. The authors also suggest specific promising research opportunities and challenges of distrust studies in the last three sections. As distrust spans many different research areas, Revisiting the Foundations of Organizational Distrust should be of interest to scholars in management as well as in the sociology of organizations and organizational psychology.