Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Revisiting the Entrepreneurial Mind

Inside the Black Box: An Expanded Edition

Hardcover | Engels | International Studies in Entrepreneurship | nr. 35
€ 179,45
+ 358 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The book explores various aspects of cognitive and motivational psychology as they impact entrepreneurial behavior. Building upon the 2009 volume, Understanding the Entrepreneurial Mind, the editors and contributors explore the cognitions, motivations, passions, intentions, perceptions, and emotions associated with entrepreneurial behaviors, in each case preserving their original chapters and enhancing them with thoughtful and targeted updates, reflecting on the most recent developments in theory and practice, telling the story of what has transpired in the last decade in the field of entrepreneurial psychology.

The volume addresses such questions as: Why do some people start business and others do not? Is entrepreneurship a natural quality or can it be taught? Do entrepreneurs think differently from others? While there is a great deal of literature exploring the dynamics of new firm creation, policies to promote innovation and technology transfer, and the psychology of creativity; research on entrepreneurial mindset or cognition is relatively new, and draws largely from such related fields as organizational behavior, cognitive and social psychology, career development, and consumer research. In this book, editors Brännback and Carsrud have reassembled the contributors to Understanding the Entrepreneurial Mind to discuss new research paradigms given their vantage point years after the original volume was published.

Featuring the most current literature references, Revisiting the Entrepreneurial Mind continues to challenge conventional approaches to entrepreneurship and articulate an agenda for future research.


Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
423
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 35

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783319455433
Verschijningsdatum:
17/02/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
789 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 358 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.