Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In recent decades crime fiction has enjoyed a creative boom. Although, as Alison Young argues in her book Imagining Crime (1996), crime stories remain strongly identified with specific locations, the genre has acquired a global reach, illuminating different corners of the world for the delectation of international audiences. The recent fashion for Nordic noir has highlighted the process by which the crime story may be franchised, as it is transposed from one culture to another. Crime fiction has thus become a vehicle for cultural exchange in the broadest of senses; not only does it move with apparent ease from one country to the next, and in and out of different languages, but it is also reproduced through various cultural media. What is involved in these processes of transference? Do stories lose or gain value? Or are they transformed into something else altogether? How does the crime story that originates in a specific society or culture come to articulate aspects of very different societies and cultures? And what are the repercussions of this cultural permeability?