Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Taal
  4. Taalkunde
  5. Rethinking the Second Language Listening Test

Rethinking the Second Language Listening Test

From Theory to Practice

John Field
€ 104,95
+ 209 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Rethinking the Second Language Listening Test argues that the key to more valid testing of second language listening lies in a better understanding of the nature of the skill and of the signal that listeners have to decode. Using this information as a point of departure, it takes a critical look at many of the myths and conventions behind listening tests and provides practical suggestions as to the ways in which they might be rethought. The book begins with an account of the various processes that contribute to listening in order to raise awareness of the difficulties faced by second language learners. The information feeds in to a new set of descriptors of listening behaviour across proficiency levels and informs much of the discussion in later chapters. The main body of the book critically examines the various components of a listening test, challenging some of the false assumptions behind them and proposing practical alternatives. The discussion covers: the recording-as-text, the recording-as-speech, conventions of test delivery, standard task formats and item design. Major themes are the critical role played by the recorded material and the degree to which tests impose demands that go beyond those of real-world listening. The following section focuses on two types of listener with different needs from the general candidate: those aiming to demonstrate academic or professional proficiency in English and young language learners, where level of cognitive development is an issue for test design. There is a brief reflection on the extent to which integrated listening tests reflect the reality of listening events. The book concludes with a report of a study into how feasible it is to identify the information load of a listening text, a factor potentially contributing to difficulty.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
140
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781781797143
Verschijningsdatum:
28/08/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
155 mm x 234 mm
Gewicht:
589 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 209 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.