• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Genderstudies
  6. Rethinking Organizational and Managerial Communication from Feminist Perspectives

Rethinking Organizational and Managerial Communication from Feminist Perspectives

€ 160,45
+ 320 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"Buzzanell′s edited book has a poststructural sensibility in its emphasis on dialogue, absent voices, and the open-ended, constructed nature of knowledge. . . . In summary, I would recommend this book highly. . . Buzzanell′s reader would be a corrective for traditional texts used in communications, Master of Public Administration, and Master of Business Administration programs."

-NATIONAL WOMEN′S STUDIES ASSOCIATION JOURNAL



Rethinking Organizational Communication From Feminist Perspectives reconsiders organizational and managerial communication theories, research, and practice from multiple feminisms. Part I consists of theoretical analyses that reconceptualize and extend boundaries in our thinking about work and organizing processes. The chapters propose an alternative view of public-private discourse, stakeholder ethics, socialization processes, and negotiation by contrasting traditional approaches with feminist values. Part II presents women′s voices through interview excerpts, poems, diary entries, and stories and explores the ways in which these concrete details of ordinary lives represent missing facets and nuances of our organizational and managerial communication work. Part III contains chapters that rewrite organizational and managerial constructs. The authors not only offer alternative reconceptualizations, but also suggest specific tactics and long-term strategies devised from feminisms for revising organizational and managerial communication processes and practices. The final section of the book draws together the themes of the book and encourages a continuing dialogue on the issues.


Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
352
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780761912798
Verschijningsdatum:
19/04/2000
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
134 mm x 229 mm
Gewicht:
530 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 320 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie april
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.