Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De la importancia creciente que, cualitativa y cuantitativa, están adquiriendo para el empresario, como causa y fuente de su responsabilidad, los actos de los trabajadores a su servicio de los que deriven de daños a terceros, son buena demostración de las cerca de cuatrocientas sentencias -de todas las Salas del Tribunal Supremo, aunque predominen las de las Salas 1.ª y 2.ª que respectivamente aplican los artículos 1.903 del Código Civil y 22 del Código Penal- que en el presente trabajo se ordenan y sistemáticamente se comentan y analizan. La crítica y el estudio doctrinal de esta jurisprudencia quedan embebidos en su exposición, tratando de evitar que su disociación haga tediosa la segunda y apodícticos los primeros. Sin exageración retórica puede decirse que es aquí, en los aledaños de la relación de trabajo, donde se está asistiendo al desarrollo moderno de la responsabilidad por acto de otro; como en el seno de la misma relación, a partir de 1900, en las normas sobre accidentes de trabajo, al abandonarse la doctrina de la culpa, ocurrió la innovación profunda de la responsabilidad por acto propio. De ello quiere dejar constancia y ser demostración La responsabilidad del empresario frente a terceros por actos del trabajador a su servicio.