Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the gamer's dilemma, which lies at the heart of theorising about the morality of certain video game content. The dilemma is as follows: given that gaming content involves virtual characters within a virtual environment, the moral permission of virtual murder would also appear to morally permit virtual paedophilia. Yet most gamers and members of wider society would not want to play, endorse, or find in any way morally acceptable the enactment of virtual paedophilia within a video game. Yet by accepting the moral permissibility of virtual murder they leave themselves vulnerable to having to accept the moral permissibility of virtual paedophilia. This book provides an incredibly thorough and systematic analysis and evaluation of the gamer's dilemma, by considering the origins of the intuitions around the dilemma, and exploring whether they find support from traditional or contemporary moral theory and psychological research. Thebook will be great interest to academics and students of philosophy and psychology, as well as members of the wider public interested in video game violence and taboo enactments more generally.