Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Under today's conditions of globalization and neoliberalism with the consequent commodification of the whole life, poverty, (hetero-)sexism, homophobia, racism, fundamentalism and nationalism (including right-wing extremism) are producing violent exclusions instead of inclusive ideas of community, solidarity, and justice. What answers can the theological perspectives of different religions offer to decrease economic and epistemic violence? Especially liberationist, intersectional, feminist, and gender-sensitive approaches have proven to be very conscious of these issues and have contributed immensely to their analysis in theology and religious studies. More recently, postcolonial, post-secular and queer theories have furthered the critical debates in cultural and social analysis and enriched previous approaches. Whereas often only one of these theoretical approaches is used to frame the analysis, the papers collected in this volume show the surplus of the synergy when all three approaches are used together in the analysis of situations of violence, to develop forms of resistance, and imagine societies of solidarity and justice.