Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The objective of the book is to study the thermo-mechanical behavior of the fusion welding procedure in the shipbuilding industry. Here, a new way of generalized heat source model using the regression equations was developed for the Submerged Arc Welding (SAW) which can be replicated for other welding procedures as well. The effect of welding interruptions on the residual stress was carried out in this book and thereafter, it was co-related with preheat phenomenon. An elastic method was developed based on various welding forces.This was further extended to an elastic transient welding force method. Four large orthogonal stiffened panels were welded by using GMAW to study the effect of welding sequences.Finally, to reduce the welding induced buckling distortion, an in process distortion control method called Thermo Mechanical Tensioning (TMT) was introduced, which was extensively experimented both in laboratory and in full scale in Shipyard. This TMT procedure was also numerically investigated to understand the residual stress development during the process.