Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1945, Swiss sculptor Alberto Giacometti (1901-66) brought back to Paris six matchboxes filled with the work of his war years: minute figurines that crumbled upon a single touch. Around this time, Irish playwright Samuel Beckett (1906-89) began writing plays, first Eleutheria and then Waiting for Godot. When they came together in 1961 to collaborate on a re-staging of Godot, both had turned their attention to different types of figures: Giacometti to lanky, attenuated figures that seem to erode into their environment, and Beckett to increasingly disembodied characters, such as Henry and Ada in Embers. What can we make of this turn in depicting figures that seem to make and unmake themselves in our processes of perceiving them? Through a close examination of Beckett's dramatic works and Giacometti's art, Lin Li traces the development of this peculiar type of figuration and uncovers its implications on personhood, rhetoric and inter-medial reading. Lin Li is research associate at the University of Antwerp.