Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Planning is described as being increasingly sidelined by the impacts of neo-liberal restructuring. At the same time, 'culture' is nowadays seen as the world's key intellectual resource possessing new creative weight in sociological, economic and environmental terms. This book argues that, in the light of this cultural turn, there is the opportunity to re-position planning and proposes an original, practical and robust system of 'culturisation'. Culturisation is defined as the ethical, critical and reflexive integration of culture into planning and potentially other areas such as public administration, corporate strategy and development thinking. Cultural theory, planning theory, global governance policy and recent, innovative culturised practices are all explored to this end. The new theoretical and practical approach put forward shows how deeper, richer and more relevant ideas about culture can be utilized in planning, and is illustrated with international examples and two major case studies detailing new vistas for a refurbished planning.