Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Researching Religion: Why We Need Social Science establishes the relevance of social science for the study of religion and promotes a particular kind of social science. Even if we confine ourselves to academic disciplines, there are very many ways of viewing religion. Certain kinds of questions about religion can only be answered by the methods and approaches of social science: if one is interested in the social causes and consequences of religious belief and behaviour, then one has to do social science. Steve Bruce underlines the value of quantitative social research. He shows that while detailed ethnographies have enormous value in helping us get 'inside' religious belief and behaviour, they are severely limited by problems of scale and representativeness in their value for generating and testing explanations. While the primary focus is social research, the examples are drawn from studies of religious belief and behaviour, so it also presents a very large number of important observations about the nature of religion in the modern world. This book is an informative, concise reference for students trying to unpick quantitative religious research. It shows how to gather valuable research and avoid pitfalls.