Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This work discusses questions on political participation, representation and legitimacy in the European Union national parliaments. Three major empirical questions structure the book: What affects women's presence in parliaments?, Does the number of women in parliament have an effect? And are women in parliament representing women? Empirical evidences show that institutional reforms need a 'minimal environment' in terms of socio-economic development so as to prove effective. As opposed to the critical mass theory, claiming that a few representatives cannot have an impact on the political outcomes, here the empirical evidences suggest that smaller groups can also influence the different components of the legislative process. The last part turns to the fundamental question of whether a parliament that is descriptively representative, i.e. in which the parliamentarians share certain characteristics with the voters, also is a substantively descriptive parliament, i.e. in which the parliamentarians mirror the voters' opinions.