Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La quasi-totalité de la pensée féministe traitant de la mondialisation économique ou culturelle qui circule au plan international se fonde sur des concepts et des méthodes développés dans les Nords. C’est un problème si l’on veut comprendre les fondements du savoir féministe et le statut de concepts allant du patriarcat et de l’identité jusqu’au genre proprement dit. Pour surmonter cet obstacle, Raewyn Connell suggère, d’une part, d’identifier le degré d’intégration du féminisme dans une puissante économie mondiale de la connaissance, structurée par les inégalités entre métropole et périphérie ; d’autre part, de reconnaître que, malgré cela, le Sud global produit bien des théories et qu’il faut les prendre au sérieux, les étudier avec la même attention que celle que nous accordons aux textes de Simone de Beauvoir, James C. Scott ou Judith Butler. À partir de là, de nouvelles perspectives s’offrent à la théorie féministe.