Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
En dépit d'un intérêt général, et d'une littérature assez abondante, les objectifs pédagogiques ne sont pas encore utilisés couramment dans les activités de planification, évaluation et perfectionnement du processus d'instruction. Le désaccord terminologique des auteurs, la limitation - presque exclusive - au problème de la classification en taxonomies, ainsi que la diversité remarquable des modèles de définition sont parmi les causes qui empêchent l'adoption des objectifs pédagogiques dans la pratique scolaire. Ce livre se propose comme une synthèse et une analyse critique de treize techniques diverses d'opérationnalisation des objectifs pédagogiques (provenant de la littérature francophone et anglo-saxonne, aussi bien que soviétique), tout en essayant de dégager leurs éléments comparables, afin de les intégrer dans une stratégie générale d'opérationnalisation. Ces techniques sont analysées en fonction de la priorité accordée à la performance immédiate - ou à la compétence de longue durée - mais aussi en fonction de leur capacité de transfert aux disciplines scolaires ou situations d'apprentissage.