Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Beginning with a fragment of yellow jasper--all that is left of the face of an Egyptian woman who lived 3,500 years ago--this book confronts the elusive questions: how, and why, do we look at art?
Philippe de Montebello and Martin Gayford talked in art galleries or churches or their own homes, and this book is structured around their journeys. But whether they were in the Louvre or the Prado, the Mauritshuis of the Palazzo Pitti, they reveal the pleasures of truly looking.
De Montebello shares the sense of excitement recorded by Goethe in his autobiography--"akin to the emotion experienced on entering a House of God"--but also reflects on why these secular temples might nevertheless be the "worst possible places to look at art." But in the end both men convey, with subtlety and brilliance, the delights and significance of their subject matter and some of the intense creations of human beings throughout our long history.