Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How are processes of vision, perception, and sensation conceived in the Renaissance? How are those conceptions made manifest in the arts? The essays in this volume address these and similar questions to establish important theoretical and philosophical bases for artistic production in the Renaissance and beyond. The essays also attend to the views of historically significant writers from the ancient classical period to the eighteenth century, including Plato, Aristotle, Plotinus, St Augustine, Ibn Sina (Avicenna), Ibn al-Haytham (Alhazen), Ibn Sahl, Marsilio Ficino, Nicholas of Cusa, Leon Battista Alberti, Gian Paolo Lomazzo, Gregorio Comanini, John Davies, Rene Descartes, Samuel van Hoogstraten, and George Berkeley. Contributors carefully scrutinize and illustrate the effect of changing and evolving ideas of intellectual and physical vision on artistic practice in Florence, Rome, Venice, England, Austria, and the Netherlands. The artists whose work and practices are discussed include Fra Angelico, Donatello, Leonardo da Vinci, Filippino Lippi, Giovanni Bellini, Raphael, Parmigianino, Titian, Bronzino, Johannes Gumpp and Rembrandt van Rijn. Taken together, the essays provide the reader with a fresh perspective on the intellectual confluence between art, science, philosophy, and literature across Renaissance Europe.