Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the elections of 2002, Erdogan's AKP has dominated the political scene in Turkey. This period has often been understood as a break from a 'secular' pattern of state-building. But in this book, Ceren Lord shows how Islamist mobilisation in Turkey has been facilitated from within the state by institutions established during early nation-building. Lord thus challenges the traditional account of Islamist AKP's rise that sees it either as a grassroots reaction to the authoritarian secularism of the state or as a function of the state's utilisation of religion. Tracing struggles within the state, Lord also shows how the state's principal religious authority, the Presidency of Religious Affairs (Diyanet) competed with other state institutions to pursue Islamisation. Through privileging Sunni Muslim access to state resources to the exclusion of others, the Diyanet has been a key actor ensuring persistence and increasing salience of religious markers in political and economic competition, creating an amenable environment for Islamist mobilisation.