Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The state's religious education policies are part of the public negotiation of the role of religion in society. During the second half of the twentieth century, the state's education policy has been increasingly influential in the realm of religious education in schools. This development is instructive for the social analysis of religion in contemporary societies for two reasons: First, it offers insights into the politics of religion, and second, it reveals that the state's decisions on school politics touch on religious issues.The authors of this volume analyse the social significance of the state's activities concerning school religious education classes. The contributions deal with case studies from Armenia, Denmark, Germany, France, Italy, Iran, Canada, Sweden, Switzerland and Turkey. The authors scrutinise three aspects of the state's politics: First, the role of the state's politics of religion; second, the attitude and reaction of religious communities towards the state's policies; and third, the influence of public religion-and-state discourses on the religious education politics.