Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die kulturelle Selbstfindung der Burgerschaft und ihre institutionelle Regularisierung vollzogen sich in der Mittleren Republik auf markante Weise im Feld der Religion. Senat und Burgerschaft bestimmten, welche Kulte 'zivisch' organisiert, als genuiner Teil romischer Kultur betrachtet oder als fremd markiert wurden. Zu Konflikten kam es vor allem mit religiosen Akteuren, die ausserhalb der burgerlichen Organisation handelten. Solche Gruppen schufen sich 'separate' Handlungsraume, indem sie den religiosen Sinn ihrer Praktiken als geheim deklarierten und gegen externe normative Anspruche abschotteten. In exemplarischen Studien zum Kult der Mater Magna, zur Bacchanalienaffare von 186 v. Chr. und zur Reprasentation separater Religion in den Komodien des Plautus untersucht Thomas Blank, welche Rolle diese esoterisch-exoterische Kommunikation in Konflikten spielte, die auf der Prasenz separat-religioser Gruppen in Rom beruhten. Das Geheimnis erweist sich dabei zugleich als Instrument zur Stiftung religioser Identitat und als Angriffspunkt fur deren externe Infragestellung. Gerade weil die kommunikative Schliessung von aussen als solche sichtbar blieb, taugte sie zur Diffamierung separater Religion.