Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das Christentum hat in der Antike entscheidende Impulse zum Aufbau einer Lehr-Lern-Kultur aus dem Judentum ubernommen, diese Verbindung zum Judentum jedoch spater weithin aus dem Blick verloren. Vor diesem Hintergrund sucht Bernd Schroder Brucken fur das Gesprach zwischen gegenwartiger christlicher Religionspadagogik und Judentum. In den Blick kommt dabei die Praxis judischen Lernens im heutigen Israel sowie in Deutschland, doch im Mittelpunkt stehen Ansatze deutschsprachiger judischer Religionsdidaktik aus der Zeit vor der Schoah ebenso wie Theorien judischen Lehrens und Lernens aus dem heutigen Israel. Gerahmt werden diese materialen Rekonstruktionen von Uberlegungen zum Stellenwert des christlich-judischen Gesprachs fur Praktische Theologie und Religionspadagogik. Beide konnen nicht vom Judentum handeln, ohne den Diskurs mit ihm zu pflegen.