Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Religious freedom is nowadays regarded as one of the normal demands of our fundamental rights. In the state system it is clected by the "ruler", who tolerates a variety of religious denominations and the association of the faithful for the purpose of joint religious worship and ceremony. On these lines "tolerance" has been in existence only since the 17th century. For the minor state of antiquity both citizenship and religious community are identical. Because the welfare of the state is dependent upon the favour of the deity or deities, the state community owes hirn or them its veneration. The individual citizen who excludes hirns elf from this threat- ens the foundations of the state and is banished; if he does not submit to this, he must forfeit his life (Socrates). If groups of "dissidents" are formed, then they must all leave the country (expulsiuns Irum Rome). vVhen, after Alexander the Great, empires embracing various peoples are formed and banishment of the "dissenters" is no longer practicable, religious philosophy offers the state the possibility of tolerance. It differentiates to the extent of a threefold manner of referring to the deity and, accordingly, of worshipping hirn. The "mythical theology" of the simple folk needs not to cause the statesman any concern as long as no state-threatening con- spiracies develop from this. The cult-hostile "philosophic theology" of a small elite hardly distresses anybody anyhow.